Opgezadeld
Marketingcampagne
Opdrachtgever: Aandachttrekkers
Locatie: Venray
Dienst: Marketingcampagne
Voor Koningsdag 2025 wilden we de aandacht trekken. Niet met een standaard advertentie, maar met een creatieve campagne die letterlijk in het straatbeeld zou opduiken. Zo ontstond Opgezadeld: een zee van feloranje zadelhoezen, verspreid over meer dan 1.000 fietsen in het centrum van Venray.
Elke zadelhoes had één doel: nieuwsgierigheid opwekken. Op de hoes stond een QR-code die leidde naar opgezadeld.nl — een ludieke landingspagina met de boodschap:
“Als wij jouw aandacht kunnen grijpen met een zadelhoes… stel je voor wat we met jouw merk kunnen doen.”
🧡 Oranje + Koningsdag = altijd een winnende combinatie (en ja, ook de kleur van Aandachttrekkers!)
🚲 Fietsen zijn iconisch Nederlands — en Venray heeft enorme fietsenstallingen. Perfecte zichtlocaties.
🎯 Een opvallend idee dat simpel én effectief is.
👑 De woordspeling ‘Opgezadeld’ maakte de actie extra herkenbaar en deelbaar.
Het resultaat? Een flinke piek in websiteverkeer, veel bekijks in het centrum en een campagne waar mensen nog dagen over spraken. Een mooie mix van humor, timing en slim gebruikmaken van het straatbeeld.
Lees meer over creatieve campagnes op onze pagina creatieve marketing & activatie of bezoek de campagnepagina via opgezadeld.nl
Creatieve campagnes hoeven niet groot of ingewikkeld te zijn, als ze maar slim zijn. Zin in een opvallende stunt voor jouw merk? Wij denken graag met je mee.
We gebruiken technologieën zoals cookies om apparaatinformatie op te slaan en/of te openen. We doen dit om de browse-ervaring te verbeteren en om (niet-) gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals browsegedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Het niet toestemmen of intrekken van toestemming kan een negatieve invloed hebben op bepaalde eigenschappen en functies.