Opgezadeld

Marketingcampagne

Opdrachtgever: Aandachttrekkers
Locatie: Venray
Dienst: Marketingcampagne

Mooi opgezadeld – Koningsdagcampagne 2025

Een guerrillamarketingactie waar je niet omheen kunt fietsen

Een stunt die het straatbeeld veranderde

Voor Koningsdag 2025 wilden we de aandacht trekken. Niet met een standaard advertentie, maar met een creatieve campagne die letterlijk in het straatbeeld zou opduiken. Zo ontstond Opgezadeld: een zee van feloranje zadelhoezen, verspreid over meer dan 1.000 fietsen in het centrum van Venray.

Elke zadelhoes had één doel: nieuwsgierigheid opwekken. Op de hoes stond een QR-code die leidde naar opgezadeld.nl — een ludieke landingspagina met de boodschap:

“Als wij jouw aandacht kunnen grijpen met een zadelhoes… stel je voor wat we met jouw merk kunnen doen.”

Waarom dit werkte

🧡 Oranje + Koningsdag = altijd een winnende combinatie (en ja, ook de kleur van Aandachttrekkers!)

🚲 Fietsen zijn iconisch Nederlands — en Venray heeft enorme fietsenstallingen. Perfecte zichtlocaties.

🎯 Een opvallend idee dat simpel én effectief is.

👑 De woordspeling ‘Opgezadeld’ maakte de actie extra herkenbaar en deelbaar.

Een campagne waar mensen over praten

Het resultaat? Een flinke piek in websiteverkeer, veel bekijks in het centrum en een campagne waar mensen nog dagen over spraken. Een mooie mix van humor, timing en slim gebruikmaken van het straatbeeld.

Meer weten?

Lees meer over creatieve campagnes op onze pagina creatieve marketing & activatie of bezoek de campagnepagina via opgezadeld.nl

Zet jouw merk in beweging

Creatieve campagnes hoeven niet groot of ingewikkeld te zijn, als ze maar slim zijn. Zin in een opvallende stunt voor jouw merk? Wij denken graag met je mee.

Licht op creaties

Ruimtelijke branding

iNSONUS

>>

Volledig projectbeheer

Myokraft Bar

>>

Relatiegeschenk

PNO

>>