Opgezadeld

Marketingcampagne

Opdrachtgever: Aandachttrekkers
Locatie: Venray
Dienst: Marketingcampagne

Opgezadeld — een Koningsdagcampagne waar je niet omheen kunt fietsen

Voor Koningsdag 2025 wilden we de aandacht trekken. Niet met een standaard advertentie, maar met een creatieve stunt die letterlijk in het straatbeeld zou opduiken.
Zo ontstond Opgezadeld: een oranje zee van zadelhoezen, verspreid over meer dan 1000 fietsen in het centrum van Venray.

Elke zadelhoes had één doel: nieuwsgierigheid opwekken.
Fel oranje, én met een QR-code naar 👉 www.opgezadeld.nl

Na het scannen van de code belandden bezoekers op een ludieke pagina, waar ze deze zin lazen:
“Als wij jouw aandacht kunnen grijpen met een zadelhoes… stel je voor wat we met jouw merk kunnen doen.”

Waarom dit werkte:

🧡 Oranje + Koningsdag = 100% match (En natuurlijk ook de kleur van Aandachttrekkers)
🚲 Fietsen zijn écht Nederlands, en Venray heeft nogal wat fietsenstallingen! Dus veel plekken om de aandacht te trekken. 
🎯 Een opvallend idee dat simpel en effectief is
👑 De woordspeling ‘Opgezadeld’ terwijl je letterlijk opgezadeld werd met onze aandacht door een zadelhoes!

Het resultaat? Extra bezoekers op onze site, veel bekijks in het centrum en een campagne waar mensen over praten.

Wil je meer lezen over deze campagne? Klik dan hier.

Ook jouw merk op de kaart zetten?

Creatieve campagnes hoeven niet groot of ingewikkeld te zijn, als ze maar slim zijn.
Zin in een opvallende stunt voor jouw merk?

Licht op creaties

Ruimtelijke branding

iNSONUS

>>

Complete merkbeleving

Myokraft

>>

Social media beheer

By Michèl

>>